Monday, January 11, 2010

Science has joined in

ENG: I had a few emails today with Cécile Vallet, she's very keen again to work with me. She's developing the study research to do during this expedition. She said she could count on me to undergo a lot of tests as I was a good labrat for experiments, assiduous, serious and smiling. The smile will probably fade away in the dark cold whiteouts but that's part of the experiment. I'm really longing on what she'll come up with as I asked to take blood samples to check how my body will break up. I checked the weather in Iceland and even if I'll have an average of 2-4 hours of sun per day, with the clouds, the average amount of light reaching the ground for the entire month of January is 6 hours. OMG!

FRA: à traduire


NL: Ik heb een aantal keer gemaild met Cécile Vallet vandaag, ze zou zeer graag terug met mij werken. Ze is studies aan het ontwikkelen voor tijdens de expeditie. Ze zei dat ze op mij kon rekenen om een groot aantal testen te ondergaan omdat ik een goede labrat voor experimenten ben: ijverig, ernstig en glimlachend. De glimlach zal waarschijnlijk verdwijnen in de donkere koude whiteouts maar dat is deel van het experiment. Ik ben echt benieuwd over de experimenten want ik heb gevraagd om bloedmonsters te nemen om te kijken hoe mijn lichaam zal reageren. Ik controleerde het weer in IJsland en zelfs als ik een gemiddelde van 2-4 uur zon per dag heb is, met de wolken, de gemiddelde hoeveelheid licht die de grond gedurende de maand januari bereikt ongeveer 6 uur. OMG!

No comments: